СПЕЦИФИКАЦИЯ

front-panel-M-200

ItemComponentDescription
1System drive240GB solid-state drive (SSD) used to store the operating system files and system logs.
2Unique Identification (UID) buttonUse the UID feature to help you locate the appliance when you move from the front to the back of the equipment rack where the appliance is installed. When you push the UID button to enable the UID feature, both the front-panel System information LED and the back-panel UID LED illuminate bright blue to help you locate the appliance when you move between opposite sides of the equipment rack. Push the UID button again to deactivate these LEDs.
3System information (overheat and UID) LEDSolid red—An overheat condition occurred.
Blinking red at the rate of one blink per second (1Hz)—A fan failure occurred.
Blinking red at the rate of four blinks per second (.25Hz)—One of the two power supplies is not providing power to the appliance (possibly because a power supply failed or because there is no power source connected to the power supply).
Solid blue—The UID feature is activated (see the UID button description).
4Network activity LEDsBlinking green indicates network activity.
5Hard-disk drive (HDD) LEDBlinking yellow indicates IDE channel activity (SAS/SATA drive) on the front log drives.
6Power LEDSolid green indicates that the appliance is powered on.
7Reset buttonPress this button to reboot the appliance.
8Power buttonPress this button to power on or power off the appliance. Powering off the appliance with this button puts the appliance in standby power mode. To completely power off the appliance, you must disconnect the AC power cords from both power supplies.
9Hard-disk drives (HDDs)Disk drive bays and HDDs used for log storage. By default, the M-200 ships with four HDDs installed in drive bays A1/A2 and B1/B2. Each pair of drives are in a RAID 1 configuration (A1-A2 is a RAID 1 pair and B1-B2 is a RAID 1 pair).
For details on storage capacity, refer to the Panorama Datasheet.
10Hard-disk drive (HDD) LEDsStatus LEDs—two for each log drive:
Top LED—Flashing blue indicates drive activity.
Bottom LED—Solid red indicates a log drive failure.

back-panel-M-200

ItemComponentDescription
1Power suppliesUse the AC power supply inputs to connect power to the appliance. The second power supply is for redundancy.
2Ethernet portsWhile facing the back of the appliance, the ports are labeled as follows:
The port labels are located on top of the appliance.
Upper left—Management (MGT) port used for managing the appliance and for data traffic.
Upper right—Ethernet1/1
Lower left—Ethernet1/2
Lower right—Ethernet1/3
For information on configuring these ports, refer to the Panorama™ Administrator’s Guide on the Technical Documentation Portal for the release version running on your appliance. If the appliance is in PAN-DB mode, refer to the appropriate release-specific PAN-OS® Administrators Guide.
3USB portsNot used.
4IPMI portNot used.
5Console portUse this port to connect a management computer to the appliance using a 9-pin serial cable and terminal emulation software.
The console connection provides access to appliance boot messages, the Maintenance Recovery Tool (MRT), and the command line interface (CLI).
If your management computer does not have a serial port, use a USB-to-serial converter.
Use the following settings to configure your terminal emulation software to connect to the console port:
Data rate: 9600
Data bits: 8
Parity: None
Stop bits: 1
Flow control: None
6Unique Identification (UID) LEDUID LED that illuminates bright blue when you push the UID button on the front of the appliance.
For information on using the UID feature, see the UID button description for the M-200 Appliance Front Panel .

ОПИСАНИЕ

Panorama — централизованная система управления межсетевыми экранами Palo Alto Networks с удобным веб-интерфейсом. Panorama дает администраторам возможность просматривать агрегированные данные, а также информацию об отдельных программах, пользователях и контенте с помощью одной панели управления.

Крупные предприятия обычно используют множество межсетевых экранов. Чаще всего процесс управления ими становится обременительным из-за сложности, а также несогласованности отдельных устройств и централизованных интерфейсов управления. В результате приходится прилагать больше усилий и увеличивать расходы на администрирование.

С помощью Panorama вы можете централизованно работать с межсетевыми экранами Palo Alto Networks. Через центральную панель управления ИБ-специалисты смогут получать данные о всех приложениях, пользователях и контенте, которые их пересекают. Осведомленность о движении трафика в сочетании с политиками безопасности увеличат надежность защиты и сведут к минимуму загруженность персонала. Администраторы смогут выполнять анализ трафика, получать отчетность и проводить расследования инцидентов централизованно, используя как агрегированные данные, так и информацию из отдельного межсетевого экрана.

Веб-интерфейс Panorama аналогичен аппаратным и виртуальным межсетевым экранам. Интерфейс легко освоить. Он не вызовет проблем в процессе использования. Palo Alto Networks придерживается подхода к управлению, который опирается на согласованность разных устройств. Это конкурентное преимущество компании на фоне других предложений на рынке.

Panorama обеспечивает централизованную работу политик безопасности и управление устройствами через сеть межсетевых экранов следующего поколения Palo Alto Networks. Такой подход дайте пользователям возможность:

  • контролировать приложения, пользователей, предотвращать потенциальные угрозы в сети с помощью единого решения;
  • использовать корпоративные и локальные политики безопасности одновременно;
  • делегировать доступ к разным уровням контроля с помощью системы управления доступом на основе ролей;
  • централизованно проверять трафик, расследовать инциденты безопасности и получать соответствующие отчеты.